Dieta kapuściana na odchudzanie

Każdego dnia, tysiące osób podejmują próby odchudzania. Nadwaga jest chorobą globalną, która dotyka coraz więcej jednostek. Skomplikowane jadłospisy, wymagający trening i suplementacja – to wszystko składa się na procesy odchudzania.

W dzisiejszej publikacji pragniemy przedstawić jeden z najpopularniejszych jadłospisów ostatnich czasów, a mianowicie – dietę kapuścianą.

Dieta kapuściana – wszystko co musisz wiedzieć

Dieta kapuściana to jadłospis, który stale zyskuje swoich zwolenników. Wszystko za sprawą swojego działania. Nie dość, że wpływa na odchudzanie, to także poprawia samopoczucie oraz ogólną kondycję organizmu.

Przykładowy jadłospis

Dzień tygodnia Założenia dietetyczne
Poniedziałek Zupa kapuściana, dowolne owoce, herbata, niegazowana woda
Wtorek Zupa kapuściana, warzywa i owoce, niegazowana woda, herbata/kawa
Środa Zupa kapuściana, banany, odtłuszczone mleko, niegazowana woda, gotowane warzywa (zielone)
Czwartek Zupa kapuściana, brązowy ryż, gotowane mięso (wołowe), gotowane warzywa, niegazowana woda, kawa/herbata
Piątek Zupa kapuściana, gotowane mięso (drobiowe), zielone warzywa, kawa, niegazowana woda
Sobota Zupa kapuściana, pieczona lub gotowana ryba, kasza, kawa/herbata, niegazowana woda
Niedziela Zupa kapuściana, pomidory, pieczone mięso wołowe lub drobiowe, niegazowana woda, kawa/herbata

Stosując tego typu jadłospis musimy pamiętać, by ilości dostarczanych wartości odżywczych były zgodne z generowanym zapotrzebowaniem. Dieta musi być zbilansowana pod kątem wagi danej jednostki.

Należy przy tym pamiętać, że dietę warto wspierać aktywnością fizyczną, której realizacja powinna zachodzić regularnie. Trening powinien być oparty o ćwiczeniach aerobicznych (tlenowych).

Dieta kapuściana – rewolucyjne rozwiązanie?


Diety „cud” nie istnieją. Owszem, dieta kapuściana ma świetne recenzje i jest polecana, ale jej skuteczność uwarunkowana jest systematycznością i samodyscypliną. Nie można ulegać pokusom. Należy za to być regularnym i konsekwentnym w stosowaniu. Dietę kapuścianą zaleca się realizować przez okres kilku tygodni.

Jak utrzymać motywację do odchudzania?

Odchudzanie to proces wymagający. Niestety, w wielu przypadkach motywacja do gubienia zbędnych kilogramó utrzymuje się zbyt krótko. Jak stale stymulować motywację? Jak zbudować nawyk?

Poznaj pięć sposobów na motywację. Zobacz co robić, aby zawsze znaleźć chęć do działania i nigdy nie poddać się lenistwu.

  1. Plan działania Bez planu trudno o jakąkolwiek motywację. Musisz nie tylko posiadać założenia do ćwiczeń, ale także diety i innych elementów (np. Suplementacji). Dobry plan powinien być możliwie jak najbardziej szczegółowy. Harmonogram pozwala monitorować postępy, co stanowi bardzo dobry bodziec motywacyjny.
  2. Oglądaj najlepszych Stymuluj stale swój wzrok znakomitymi przemianami innych ludzi. Musisz udowadniać swojej podświadomości, że odchudzanie jest możliwe nawet jeśli masz do zrzucenia kilkadziesiąt kilogramów. Stale pokazuj sobie przykłady innych osób.
  3. Zapisuj wyniki, realizuj pomiary Stawaj na wagę nawet każdego dnia. Korzystaj z miar podczas treningu, notuj postępy treningowe i dietetyczne. Obrazowanie postępów jest bardzo ważne. Pamiętaj, że nawet największa podróż zaczyna się od małego kroku.
  4. Dziel się z innymi Twoi przyjaciele, rodzina powinni być poinformowani o Twoich celach. Dzięki temu, będziesz udowadniał, że potrafisz nie tylko sobie, ale także innym. To doskonale stymuluje do działania. Lęk przed porażką może być kluczowym bodźcem.
  5. Planuj zadanie, a nie wynik Nigdy nie zakładaj wyniku konkretnego działania. Cel nie powinien brzmieć „schudnę 5 kilogramów w ciągu miesiąca”, gdyż nie zawsze mamy wpływ na efektywność diety czy treningu. Wszak, sporo uwarunkowane jest przez naszą genetykę. Założenie musi brzmieć następująco „Będę stosował dietę X przez miesiąc, trenował trzy razy w tygodniu, stosował suplementu zgodnie z harmonogramem”. Dzięki temu unikniemy rozczarowania. W końcu nie zawsze musi udać się schudnąć tyle, ile założyliśmy.

Mamy nadzieję, że dzięki tej publikacji będziesz potrafić zadbać o to, aby Twoja motywacja zawsze była naładowana w 100%. To wcale nie jest takie trudne! Powodzenia!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *