Jak walczyć z depresją?

Zaburzenia o charakterze depresyjnym to przypadłość, której leczenie może być długofalowe. Wiele przypadków jest na tyle skomplikowanych, że wymagają nawet kilkuletniej psychoterapii. Czas leczenia zależny jest od stadia zaawanosowania tej jednostki chorobowej.

Jak walczyć z depresją?

Depresja to zaburzenie psychiczne, którego leczenie zawsze musi przyjmować charakter indywidualny. Nie ma uniwersalnej formy, która pozwoli pozbyć się tej nieszczęsnej przypadłości każdemu.

Oceny dokonuje lekarz prowadzący poprzez przeprowadzenie odpowiedniego wywiadu. Wpływ na to mają zarówno przyczyny, jak i objawy towarzyszące zaburzeniom.

Objawy depresji dzielimy na pięć grup: somatyczne, motywacyjne, poznawcze, emocjonalne oraz myśli i próby samobójcze. W zależności od konkretnej klasyfikacji, psychiatra decyduje o trybie leczenia psychoterapeutycznego i zastosowanych środkach farmaceutycznych.

Przyczyny depresji dzielimy na: psychiczne (m.in.: śmierć bliskiej osoby, rozwód, bankructwo itd.) i somatyczne (uraz czaszki, ciąża itd.).

Psychoterapia

Terapia psychiczna to nic innego jak proste konsultacje ze specjalistą, które mają na celu ukształtować prawidłowe funkcjonowanie danej jednostki. Lekarz przy zastosowaniu odpowiednich technik pragnie przywrócić odpowiednia równowagę w psychice danej jednostki. Czas terapii zależny jest od stadia rozwoju chorobowego.

Farmakologia

Środki farmakologiczne stosuje się w celu łagodzenia objawów depresji. Mogą mieć charakter np.: pobudzający apetyt, poprawiający rytm dobowy, wspierający prawidłową regenerację organizmu, uspokajający, poprawiający samopoczucie.

Nierzadko pacjent poddawany jest terapi dwutorowej (tj. jednocześnie: psychoterapia i leczenie farmakologiczne). Warto przy tym zauważyć, że każdy przypadek jest indywidualny i wymaga indywidualnego podejścia do tematu.

Leczenie depresji bywa czasochłonne. Nierzadko wyjście z tej choroby trwa nawet kilkadziesiąt miesięcy. Czas zależy od stadia zaawansowania, przyczyn oraz konkretnej jednostki oraz jej współpracy z lekarzem (stosowanie się do zaleceń).

Zmiana trybu życia

Styl naszego życia ma ogromny wpływ na nasze samopoczucie psychiczne i fizyczne. Zobacz co zrobić, aby poprawić kondycję organizmu w naturalny sposób. Poznaj 5 sposobów, które sprawią, że poczujesz się lepiej – zarówno pod kątem fizycznym, jak i psychicznym.

  • Po pierwsze: dieta, dieta i jeszcze raz dieta.
    Odżywianie w kontekście zdrowego trybu życia jest absolutnie kluczowym elementem. To co jemy, ma bowiem ogromny wpływ na nasze samopoczucie oraz kondycję fizyczną. Wpływa również na nasz wygląd. Dieta powinna być zbilansowana i zdrowa. Wolna od toksyn, kwasotwórczych i zasadotwórczych produktów.
  • Po drugie: aktywność fizyczna.
    Wiele osób, wraz z upływem lat zaczyna prowadzić coraz mniej aktywny tryb życia. Bardzo szybko przekłada się to na zdrowie tychże osób. Dlatego też, jeśli chcesz dbać o kondycję swojego organizmu nie możesz zaniechać tego elementu. Aktywność fizyczna powinna być realizowana regularnie.
  • Po trzecie: sen
    Podczas snu dochodzi do niezwykle istotnych procesów regeneracyjnych organizmu. Aby nabrać sił na nowy dzień musimy się wysypać. Należy spać minimum 6 godzin na dobę, w dobrze przygotowanej, wywietrzonej sypialni.
  • Po czwarte: regularny rytm dobowy
    Regularny rytm dobowy to określenie dnia w którym czas aktywności i snu jest stały. Warto o to zadbać, gdyż organizm bardzo szybko przyzwyczaja się do danego rytmu. W momencie kiedy, owy rytm będzie stały – praca organizmu staje się wydajniejsza.
  • Po piąte: uzupełniaj dietę.
    Stosowanie suplementów diety to proces, który z całą pewnością może być określany mianem elementu zdrowego trybu życia. Suplementacja niesie za sobą wiele korzyści i potrafi uchronić nas przed wieloma dolegliwościami.

Pamiętaj – zmiany w trybie życia należy wprowadzać stopniowo i powoli, aby uniknąć tzw. szoku organizmu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *